tulisan cursor

Saturday 10 September 2016

Pengenalan Rawatan DR.RAIS GROUPS PLT



Assalamualaikum wbt semua . Kali ini kami nak bercerita tentang rawatan yang kami buat di DR. RAIS GROUPS PLT. Ramai mengenali kami sebagai pusat terapi buang angin, namun tak semua tahu apakah kaedah yang kami gunakan. Di DR.RAIS GROUPS PLT kami gunakan terapi yang diasaskan oleh orang asli dan digabungkan dengan terapi zaman purba. Pada ketika dahulu, kaedah ini menjadi kebiasaan dalam kalangan masyarakat kita, tidak kira Melayu, Cina mahupun India. Namun terapi purba ini makin ditenggelami zaman. Melalui kaedah ini, kami hanya perlu fokus pada lendir-lendir angin pada bahagian kaki kiri dan tangan. Dengan mengenakan urutan pada bahagian lendir, akan memecahkan lendir dan melancarkan perjalanan darah keseluruh badan.
               

Urat saraf pada tubuh manusia saling berhubung antara satu sama yang lain. Dengan memecahkan lendir pada titik angin, ianya sudah memadai untuk mengubat sakit pada seluruh badan. Pada bahagian kaki manusia merupakan sub-kunci kepada kelancaran aliran darah dalam badan. Selain bahagian kaki, pada lengan kanan manusia juga terdapat satu kekunci angin (titik angin), iaitu pada tempat persilangan urat saraf. Kawasan ini sering menjadi tempat pergumpalan angin dan lama-kelamaan akan menyebabkan lendir terkumpul.
               
Kaedah yang sama dibuat pada kawasan belakang tengkuk. Urutan pada titik angin ini akan mengurangkan masalah tekanan dan migrain.



7 comments:

  1. Kami bertapak di negeri TERENGGANU.Namun setiap bulan kami akan bergerak ke negeri-negeri lain untuk terapi ini. Jika berminat, tinggalkan no.tel dan negeri tuan/puan. Nanti kami akn hubungi tuan/puan. Terima kasih...

    ReplyDelete
  2. salam tuan, adakh tuan mengajar bagi mereka yang ingin belajar kaedah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wssalam..ya tuan, kami ada membuat bengkel untuk mengajar kaedah ini, apa-apa maklumat berkenaan bengkel tersebut akan di maklumkan nanti. Sila like facebook page kami untuk maklumat terkini, terima kasih...

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Salam, 0129490005 kuala terengganu
    Mintak share location
    Untuk berubat sakit angin
    Tq

    ReplyDelete
  6. 0192020357- dimana lokasi terengganu

    ReplyDelete